GRÀCIES,
IÑAKI.
Un petit
comentari sobre l’assignatura d’educació socioemocional per finalitzar aquest
blog.
Crec que fins
ara no havien tingut l’oportunitat durant aquest dues anys d’estudis de gaudir del debat obert diari entre el grup.
En aquesta assignatura hem pogut gaudir d’aquest tipus d’interacció entre els
companys facilitat per una “inèdita”
proposta de distribució de l’aula amb les cadires en cercle, que la rigidesa
del edifici i d’algun professor no permetia .
Hem tingut l’ocasió d’aprendre sempre partint del que ja sabíem,
aportant dins del grup el nostres punts de vista, les nostres propostes d’activitats, enriquint-nos mútuament guiats pel professor. Iñaki, amb un ampli coneixement
de la dinàmica de grups i de les
estratègies adients per a la comunicació, ha marcat els límits de les nostres
aportacions amb sensibilitat i sempre fins
on permetien els flexibles límits
de la seva programació, la qual cosa era necessari per aconseguir els objectius
de l’assignatura.
Malgrat això, una experiència en la que
estaven involucrats casi tots els alumnes d’aquesta assignatura i que va tenir
un procés paral·lel al seu desenvolupament, va quedar fora del aula d’educació
socioemocional. Es tracta del procés de creació col·lectiva d’un musical per a infants, del qual la
temàtica eren les emocions bàsiques. Es va escapar una bona oportunitat per a
posar en comú un procés en el que havia una implicació emocional del
grup-classe, a la vegada que es treballava el tema de les emocions infantils
tant al musical com a l’assignatura.
He de dir que
la varietat dels continguts i dels recursos que hem treballat a classe ens ha
facilitat un aprenentatge amè que ens duia casi sense adonar-nos cap a la
comprensió profunda i oberta dels temes que estaven tractant.
No obstant això, com li passa a una gran part
de la resta de les assignatures que
estudiem aquí, s’enyora la perspectiva d’un professor amb experiència en l’educació
infantil. Quasi ningú dels professors que hem tingut ha treballat mai amb
aquests nens i menys encara si parlem d’infants del primer cicle. Això provoca moltes vegades la sensació de que ens estem
perdem un punt de vista necessari per a la nostra formació, el punt de vista d’aquell
que coneix els infants petits per què ha passat moltes hores amb ells a l’aula.
Què passa en aquesta Universitat? No ho entenc.
Per
finalitzar m’agradaria donar les gràcies al nostre professor, Iñaki, per què es
nota que estima molt la seva feina.
GRÀCIES PER TOT
No hay comentarios:
Publicar un comentario