miércoles, 12 de septiembre de 2012

ACTIVITAT 11 (LA CAIXA DE LES EMOCIONS)





EL ZOO 
DE LES NOSTRES MASCOTES


La caixa de les emocions és un bon punt de partida per elaborar les nostres pròpies propostes d’activitat a l’hora de treballar les emocions del grup. Els recursos son variats i ofereixen cobrir objectius molt diferents, des dels directament relacionats amb les emocions, com recoinexer-les (“dominó d’emocions”), fins a altres que poden servir de recolzament al tema com el aprendre a compartir (“Els meus tresors”) .

He decidit incloure en aquest blog la titulada “El zoo de les nostres mascotes” per què he pogut comprovar com una activitat molt similar feta al Mandala School  va suposar un aprenentatge molt intens per al meu fill. Durant diversos dies va arribar entusiasmat, varen mirar en internet coses i va veure amb altres ulls a la nostra mascota, en Lòpez, un gat mig salvatge mig domèstic.

La activitat consisteix en, mitjançant l’aportació d’una foto de les mascotes, els nens, que prèviament han fet una exposició individual als companys sobre la seva, faran un mural en gran grup i una assemblea opinant sobre el que han sentit i el que han après.  

Són molts els objectius que es poden treballar segon les necessitats del grup que tinguem davant, o davant les sorpreses que ens presenten les mascotes aportades i les seves relacions amb els nens. Compartir allò que els importa  als nens i valorar allò que els importa als altres, parlar als companys d’un tema en el qual el infant està implicat emocionalment, o sigui expressar les pròpies emocions mitjançant paraules ( “jo estimo al meu canet” o em “fa por que es perdi”).

Incloure la vida del nen dins l’aula sempre obre les portes a l’educació emocional del grup, a l’aprenentatge significatiu, a que l’escola respiri vida, a que els nens reforcin el seu sentiment de pertinença amb el grup-clase. Per això aquesta activitat podria anar un poc més enllà i deixar que els nens es presentessin amb les seves mascotes a l’aula per fer la seva presentació al grup, deixant que l’emoció floti dins la classe. O també, perquè no, proposar una visita a la casa que trien entre tots per veure  com es cuida i a on viu la mascota d’un company.

Aquest tipus d’activitats tenen assegurada la implicació emocional del grup i, per tant, amb la guia del docent els nens podran fer un aprenentatge, un petit viatge,  compartint la seva intimitat per arribar a saber que formen part d’un grup  en el qual són acceptats i escoltats.  



No hay comentarios:

Publicar un comentario